Misiune – Viziune

Viziunea şi Misiunea CJEXTM

            Idealul educațional al școlii românești constă în dezvoltarea liberă, integrală și armonioasă a individualității umane, în formarea personalității autonome și în asumarea unui sistem de valori care sunt necesare pentru împlinirea și dezvoltarea personală, pentru dezvoltarea spiritului antreprenorial, pentru participarea cetățenească activă în societate, pentru incluziune socială și pentru angajare pe piața muncii.

CJEXTM îşi asumă idealul educational al şcolii româneşti şi propune următoarea viziune:

 

CJEXTM își propune să devină un centru educațional de elită, un pol cultural inovator, dedicat formării unor cetățeni europeni de înaltă calitate, capabili să contribuie activ și constructiv la societate.

şi următoarea misiune:

Misiunea noastră este de a sprijini dezvoltarea fiecărui elev la potențialul său maxim.

CJEXTM pune accentul pe asumarea unui sistem de valori specifice școlilor elitiste de performanţă și pe dezvoltarea competențelor cheie la nivel specializat, care să permită inserția socială și învățarea pe tot parcursul vieții.

Concret misiunea CJEXTM este:

  • Să creăm un cadru şi o cultură organizaţională în care atât elevii cât şi profesorii să se simtă împliniţi profesional;
  • Să creăm un mediu armonios pentru dezvoltarea inteligenţelor multiple, a creativităţii, a gândirii critice, inovative şi reflexive;
  • Să realizăm programe educaţionale cu coeficienţi de calitate înaltă în paralel cu dezvoltarea armonioasă a componentelor personalităţii elevilor care urmează acest program de educaţie;
  • Să educăm elevii supradotaţi pentru folosirea potenţialului lor creativ în slujba dezvoltării lor interioare şi a unui mediu echilibrat de viaţă;
  • Să asigurăm elevilor un nivel intelectual avansat, pus în slujba binelui, dpv moral şi civic universal.

Valori şi principii promovate

  • Integritate morală şi  profesională, onestitate, responsabilitate, atitudine etică;
  • Respect pentru sine, pentru alte persoane, pentru drepturile omului, pentru diversitate, pentru mediul înconjurător;
  • Spirit inovator şi creativitate – deschidere spre schimbare, soluţii inovatoare, gândire critică şi reflexivitate;
  • Imparţialitate, independenţă , obiectivitate;
  • Respectarea cadrului legislativ;
  • Autoexigenţă în exercitarea profesiei;
  • Interes, responsabilitate şi perseverenţă pentru formarea profesioală;
  • Implicare în creşterea calităţii activităţii didactice şi a prestigiului centrului;
  • Excelenţă – aspiraţia spre performanţă şi rezultate;
  • Respingerea atitudinilor xenofobe, antisociale şi antidemocratice.

Rolul centrului de excelenţă şi activităţile desfăşurate în centrul de excelenţă

            Rolul centrului de excelenţă şi activităţile desfăşurate în centrul de excelenţă derivă din Regulamentului de organizare şi funcţionare a centrelor judeţene de excelenţă/Centrului Municipiului Bucureşti de Excelenţă/ Ordin M.E.C. nr. 5562 din 14 septembrie 2020.

  • Centrul de excelenţă elaborează şi aplică strategii şi politici pentru selecţia, pregătirea, susţinerea, motivarea copiilor şi a tinerilor capabili de performanţe înalte.
  • Centrul de excelenţă organizează, coordonează metodologic, monitorizează şi evaluează, după caz, la nivel judeţean, următoarele activităţi şi servicii educaţionale:
  1. a) elaborarea strategiilor de identificare şi de selecţie a copiilor şi tinerilor capabili de performanţe înalte în vederea constituirii unor grupe de performanţă pe discipline, arii curriculare sau domenii ştiinţifice, artistice şi tehnice, inclusiv pentru elevii care învaţă în limbile minorităţilor naţionale;
  2. b) iniţierea acţiunilor de identificare şi promovare a copiilor şi tinerilor capabili de performanţe înalte;
  3. c) asigurarea, anual, a constituirii, funcţionării şi pregătirii grupelor de excelenţă;
  4. d) elaborarea şi asigurarea implementării unor programe de parteneriat cu diverse instituţii din ţară şi străinătate, cu organizaţii neguvernamentale, cu comunitatea locală, în scopul îmbunătăţirii condiţiilor şi resurselor necesare educării diferenţiate a copiilor şi tinerilor capabili de performanţe înalte;
  5. e) dezvoltarea programelor proprii de cercetare didactică şi organizarea conferinţelor care au ca temă activităţile specifice centrului de excelenţă;
  6. f) organizarea, anual, a taberelor naţionale de pregătire a copiilor şi tinerilor capabili de performanţe înalte, pe discipline;
  7. g) poate organiza activitatea de pregătire a loturilor olimpice judeţene.

                                                                                                                                                             [Art.6 & Art.7/O.M. 5562/2020]

CODUL DE ETICĂ CJEXTM

RAPORT DE ACTIVITATE SEPT 2023

Raport CJEXTM- sept 2024

CODUL DE ETICA CJEXTM